Adaptační kurz pro 1.A. a 1.S. proběhl od 6. 9. do 8. 9. v RS Starline ve Šlovicích. Cesta byla nejen zajímává, ale i delší, a to z důvodů mírné dezorientace řidičů. Když jsme dorazili do konečné destinace, dali jsme si oběd a hned začaly stmelovací hry. Hry byly na zamyšlení a zaměřené na komunikaci mezi žáky jednotlivých tříd. Byly tam hry jako zvedání flašky z okruhu 2 metrů pouze s pomocí provazů nebo třeba seřazování kruhů podle velikosti (Hanojské věže). Mezi jednotlivými soutěžemi jsme hráli klasické povídáni v kruhu, rýmovali jsme naše jména, povídali jsme si o našich mimoškolních aktivitách a o našich pocitech o ananasu na pizze. Po hrách jsme šli na večeři, jídlo bylo obstojné a dalo by se i říct, že bylo dobré. Večer přišla procházka noční krajinou, což v teorii zní velmi romanticky, rychle jsme ale zjistili, že jsme byli oklamáni. Vydali jsme se z areálu a šli asi tak 5 minut po příjezdové silnici. Pak jsme se rozdělili do dvojic a tam začala ta opravdová sranda. Cesta vedla polem a zpět lesem. Pár šustění v lese a jedno ostré dupnutí nás přesvědčilo, že nejlepší strategie na záchranu je útěk po již zmíněné černé příjezdové cestě.
Druhý den jsme začali švédským stolem a později následovalo naše stmelování. Celý druhý den se hrál ve stylu hry “Survivor”, která se skládala z několika disciplín. Hry byly velmi hezky promyšlené a až na pár momentů velké soutěživosti jsme si je všichni užívali. Na konci dne nám byly přiděleny ceny podle našich výkonů ve hrách. Místo trofejí se dávala tropická ovoce. 1 ananas, 2 manga, 1 vodní meloun a 1 ovoce, jehož jméno jsem si bohužel nezapamatovala. Večer jsme pak strávili plánováním divadelních her, které jsme představovali ráno 3. dne.
Třetí den přišel čas na představování našich divadelních her. Až na pár zmatků a čekání se představení všem čtyřem skupinám velmi povedla. Po divadlu přišla poslední aktivita, vymýšlení pravidel a hesel našich tříd. Po dlouhém vymýšlení jsme naše nápady a návrhy sepsali do definitivní podoby a poté znázornili na plátna, v pozadí naše ruce jako podpis souhlasu s našimi novými pravidly. Tato plátna nám budou zdobit naše třídy po celé čtyři roky studia. Po posledním obědě (každý další oběd lepší než ten předchozí), byl už čas na odjezd zpět ke škole. Bohužel se autobus zpozdil a trochu nám tím pokazil plány, takže to byl docela chaotický konec k našemu jinak suprovému pobytu.
Klementýna Smolová, 1.A
Náš adaptační kurz jsme strávili ve Šlovicích, kam jsme dorazili před dvanáctou hodinou, rozdělili jsme se do pokojů a dostali jsme čas na ubytování. Po obědě a chvilce klidu se každá třída rozdělila do dvou týmů, ve kterých jsme absolvovali tři aktivity. Hanojské věže, scrabble ve větším měřítku a přelévání vody z dálky za týmové spolupráce. Na závěr dne jsme se rozdělili do osmi skupin na hraní velkého pexesa, při kterém jsme komunikovali pomocí vysílaček.
Druhý den nás čekalo osm výzev v rámci soutěže Survivor. Byli jsme rozděleni do čtyřech soutěžních týmů, v kterých jsme dopoledne soutěžili ve čtyřech aktivitách. Přivázáni na laně nás 10 z každého týmu muselo prolézt dráhu, abychom se dostali k pexesu. Další disciplína bylo například chytání pytlíků, které jsme vystřelovali z praku. Pytlíky jsme dávali do zavěšeného koše, který nám otevřel truhlu s dřevěnými kostkami, ze kterých jsme museli postavit věž určité výšky.
V další odpolední čtyřce jsme museli rozmotat provaz zapletený do vánočky, ovšem byli jsme na něj přivázáni. Díky tomu jsme se dostali ke klíči, kterým jsme otevřeli truhlu s pytlíky na Cornwall. Ty jsme museli hodit na určené místo. Následně jsme mohli běžet dál a poskládat posunovačku. Také jsme hráli třeba piškvorky či sbírání dílků na skládačku.
Ten večer jsme ještě připravovali nevšední pojetí tradičních pohádek podle žánrů, které jsme si vylosovali. Toto loutkové představení s živými herci jsme další den ráno hráli před ostatními. Nakonec jsme si namalovali seznam věcí, které nás spojují a každý jsme se pod něj podepsal svým otiskem prstu či ruky.
Adaptační kurz jsme si užili a těšíme se na další chvíle, které spolu strávíme.
Anežka Plicková, 1.S