Aktuality z Gymnázia Oty Pavla

Palubní deník lodi Аврора z plavby Vltavy, aneb duté sudy nepotopíš

Pondělí 27. 5. 2019
9:30 mile vyhlížející dívky a chlapci s velikými batohy se scházejí na Hlavním nádraží v Praze. Panuje dobrá nálada, letošní třeťáci se vydávají za vodáckým dobrodružstvím.
11:00 dobrá nálada skončila, profesor Dostál a Karel Slavíček při hektickém přestupu zapomněli v lineckém expresu spacáky a ostatní nedůležité vybavení.
14:30 dobrá nálada se vrátila, v kempu nás vítají pověstný sympaťák Kemo a osobitý tanečník Tomáš. Všichni se již těší do lodí.
15:00 všichni by nejraději lodě rychle opustili, začalo pršet.
15:26 posádka lodi La Grace (Matěj Cabadaj a Anička Kabátová) se jako letos první na lodi převrhla do vody. Kemo situaci komentuje slovy: „Hele, cvaknuli se, hehe,“, načež se vrhá do studené vody zachraňovat.
15:27 Matěj Cabadaj se hlasitě směje, Anička se klepe zimou a ždímá si tričko.
16:05 aktuální stav převržených lodí se vyšplhal k číslu 4, Kemo je nyní stále zabroděný v proudu, prý nemá smysl, aby se vracel do lodi, když se nám v ledové vodě tolik líbí.
16:15 posádka lodi Pequod (Vasyl Komarnytsky a Kačka Doškářová) okusila vodu podruhé.
17:00 posádky uskladňují lodě a míří se do stanů osušit, čeká je zasloužená večeře.
Jednochodové menu se podávalo v nedaleké restauraci, při hodnocení jídla se studenti shodli na slušné známce 7,5 z 10.
21:00 chlapci a dívky se shromažďují okolo zmoklého ohniště, kde se Jarda Jakl a Matěj Cabadaj střídají u kytary a všichni ostatní nadšeně pějí na vydrnkávané melodie.
Úterý 28. 5. 2019
8:30 ranní ptáčata zjistila, že Kemo s Tomášem již nachystali čerstvé koblihy, ze spaní již tedy není nic, téměř všichni prchají ze spacáků a stanů.
10:00 plny očekávání se posádky spustily na vodu, dnes je čeká první jez.
10:30 po obhlídce jezu ze břehu některým vstávají vlasy na hlavě. Chlapci předstírají ledový klid.
10:41 posádka lodi Pequod opět ochutnává vodu Vltavy ve Vyšším Brodě.
11:00 po prvním použití houby na vysušení vnitřku kánoí se lodě odpoutávají od břehu.
12:36 povzbuzeni obědem se kapitáni a jejich háčci ocitají na poněkud divočejším úseku řeky, loď Pequod zažila konfrontaci s převislou větví a jejich posádka se osamostatnila na čele žebříčku převrhlých s pěti zářezy.
14:00 posádka lodi Аврора se kochá okolní přírodou, kapitán lodi je dokonce upozorňován, aby i přes údiv udržel ústa zavřená.
16:00 zmožení a notně zmoklí studenti přistáli v kempu Branná, kde neváhali ihned vyrazit na recepci zakoupit kupony na sprchu.
16:45 ve frontě na sprchu se dostalo na prvního z našeho zájezdu.
18:30 v přilehlém, hezky zařízeném restauračním zařízení se nám dostalo večeře, bohužel servírované na plastovém talířku. Uvědomělejší z řad studentů lamentují.
22:30 dnes se kvůli vytrvalému dešti musíme obejít bez posezení a zpěvu, posádka lodi Аврора se loučí s ostatními a jde spát.
Středa 29. 5. 2019
8:30 vytrvalý déšť, zpěv zmoklého ptactva a hlas v brzkých hodinách agilního profesora Dostála probudil i ty největší ospalce.
9:00 posádky vyčkávají, až ustane déšť, aby mohly sbalit stany.
10:00 s využitím mezery v padání kapek se všechny lodě spustily na vodu, aby překonaly další porci říčních kilometrů.
11:00 středeční první jez nepolyká svoje oběti, poněvadž přes něj přenášíme.
11:10 Matěj Cabadaj a můj háček Anička Zelená hlásí, že se i při cestě po kotníky sahající vodou dokázali důkladně namočit.
12:00 při stále klesající teplotě zbylí účastníci kurzu oba dva výše zmíněné nešiky litují.
14:00 mezi trousením nadávek a ždímáním dešťovou vodou nacucané houby se mezi čerstvými vodáky objevují první úvahy o dezerci.
15:30 instruktor Tomáš se zmínil, že v ubytování pro dnešní večer nás čeká hotový ráj. Zastřešená hala, do které se všichni pohodlně vejdeme, v jejímž nitru se můžeme těšit na krb. Opravdový krb s opravdovým ohněm.
15:31 mezi kapitány a háčky se zvedla vlna euforie.
15:42 můj háček Anička Zelená objevila díru ve své pláštěnce a již spřádá plány, jak si co nejrychleji zabrat místo u krbu.
16:30 dorazili jsme do kempu poblíž Českého Krumlova, ve kterém se k našemu překvapení oba dva trumfy, které zmiňoval instruktor Tomáš, v kempu nacházejí.
16:35 po vstoupení do prostoru, který nám dnes večer bude domovem, se na našich tvářích objevují úsměvy.
19:00 v malebné pivnici Kavalírka jsme byli pohoštěni výpečky s knedlíkem, ke kterému jsme si každý mohl zvolit špenát nebo zelí. I díky této skutečnosti se většina strávníků vyjádřila pro vysoké hodnocení 9 z 10 bodů.
21:00 po zběžné prohlídce města a družné konverzaci nad druhou večeří zakoupenou v místní Jednotě se scházíme u ohně.
21:30 hrstka chlapců z třídy 5.S se vydala na českokrumlovské nádraží vyzvednout profesorku Krupovou, která se připojuje k dnešní expedici. Naopak se s námi loučí profesorka Sukeníková, která vyrazila do Prahy předávat maturitní vysvědčení.
Čtvrtek 30. 5. 2019
9:00 ubytování v hale s betonovou podlahou se ráno projevilo velmi nízkou teplotou (asi vnitřní přízemní mrazíky).
9:30 posledním vodákům se podařilo rozbít ledovou krustu z obličeje, a mohli proto posnídat obligátní čerstvou koblížku.
10:00 na vodě se mezi sebou proplétají lodičky, jejichž posádky ještě stále zoufají nad nízkými ranními teplotami.
10:30 právě jsme sjeli čtvrtý jez, podle Kema s Tomášem nejtěžší na celé Vltavě. Nikdo se necvaknul.
11:00 Český Krumlov nám nabízí perfektní kulturní vyžití už jenom z hladiny řeky. O památkách, které vidíme v historickém centru města, se s posádkou mojí lodi hádáme, zda jsou překrásné, nebo čarokrásné.
12:30 po obědě v kiosku jsem souhlasil s návrhem svého háčka, že se u kormidlování lodi vyměníme.
14:00 nový kapitán lodi mě popohání, abych pádloval rychleji.
14:06 kapitánka stále není spokojena, prý se moc kochám. Nic nenamítám, má úplnou pravdu, okolní přírodou jsem zcela okouzlen a z přídi kánoe se obdivuje o mnoho snadněji. Převislé větve stromů okolo vymletých břehů vytváří magické zátiší, ale obrys lesa, z něhož se vznáší pára, mi vyrazil dech.
14:17 přemýšlím o tom, že se stanu romantickým hrdinou. Na tomto rozhodnutí má lví podíl právě povltavská divočina.
16:45 ke konci dnešní etapy míjíme dva muškaře, kteří perfektně dokreslují úchvatnou atmosféru řeky Vltavy.
18:20 rozprostíráme stany v kempu pod zříceninou hradu Dívčí kámen a rozbíháme se do kopce, na jehož vrcholu se v hospodě U Vlčáka dnes večer navečeříme. Servírovaný pokrm byl velmi chutný, ale někteří chlapci kvůli malé porci hodnotí 7 z 10.
21:00 tma se rozhostila všude kolem, táborák může začít. Jako první se ke kytaře posadil Matěj Cabadaj, který všem zpěvákům rozproudí krev v těle. Poté, co ho za strunným nástrojem vystřídal Jarda Jakl, nás zahříval přikládáním do ohně.
22:00 zpíváme, bavíme se, zkrátka perfektní večer.
Pátek 31. 5. 2019
8:30 po probuzení a vydatné snídani děkujeme instruktorům za jejich obětavou péči a milou společnost, náš potlesk a poděkování je doprovázeno i darem v lahvi. Oba dva muži si tuzemský zázrak pochvalují.
9:00 včerejší slunce nám vysušilo mokré prádlo z celého týdne, na řeku se proto pouštíme o něco radostněji.
12:00 po klidné etapě bez divokých úseků přistáváme v Boršově nad Vltavou, kde nakládáme lodě na vlek a fotíme se. Nejradostnější ryk ale vzbuzuje pokyn k převlečení do suchého a voňavého oblečení.
13:00 po obědě už jen sedáme na vlak směrem na Prahu. Každý účastník kurzu si splutí Vltavy jen pochvaloval, i když ne každému bylo cestou vlakem do řeči, poněvadž jsme dospávali hodiny probdělé v promoklém stanu.

Sepsal Vojtěch Horký, 3.A

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Harmonogram zahájení nového školního roku

Milí studenti, přejeme vám krásné léto plné odpočinku a v září 2024 se na vás všechny těší celý tým Gymnázia Oty Pavla. Zahájení nového školního roku proběhne dle následujícího harmonogramu: 2.9.2024 8:00 zahájení školního roku 2024/25 3.9.2024 8:00 1.-2. vyuč. h. třídnické práce, 3.-4. vyuč.

DofE expedice

Dne 22. 6. 2024 jsme se ve skupině pěti dívek vydaly na DofE (The Duke of Edinburgh’s International Award) expedici. Program DofE je celosvětový program, ve kterém si lidé ve věku 14-24 let stanovují cíle v oblastech dobrovolnictví, sportu a dovedností. Každé z těchto kategorií

Nevíte, co dělat ve volném čase?

My jsme také tápali, jak naložit s volným časem, dokud paní profesorka Krupová nepřišla s výborným nápadem. Za doprovodu paní profesorky Pomahačové jsme se rozhodli vydat v pátek 21. 4. na výlet do Dalejského údolí. Původní návrhy na 4denní výlet totiž padly pod stůl, protože jsme

Co běžně oči nevidí

Co se skrývá v jogurtu, jak vypadá karcinom a co jsou to vlastně plísně? Tak přesně na tyto otázky jsme my, skupina pěti nadšenců chemie a biologie z 1.A, dostali ve čtvrtek 20. června odpovědi. Vypravili jsme se totiž s panem profesorem Ryvolou na Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze.

Sázavská pohoda s CK Povoda!

Minulý týden třída 3.A absolvovala klasickou GOP aktivitu, jíž je sjíždění malebné řeky Sázavy. Díky skvělé CK Povoda a ještě lepšímu instruktorovi Kemovi, za doprovodu pana profesora Dostála, paní profesorky Stenské a pana profesora Skály jsme zažili náramný týden v benešovské přírodě. Naše dobrodružná trasa

Sbírka pro Klokánka

V týdnu od 13. do 17. května tohoto roku proběhl na naší škole charitativní sběr oděvů, obuvi, hraček, knížek a dalších užitečných věcí pro nadační fond KLOKTEX help. Reagovali jsme tak na jejich písemnou prosbu, ve které zmiňovali nedostatek výše zmíněného. Dary jsme zaplnili téměř celou

Němečtí studenti v Praze

(2. část výměnného pobytu s partnerským gymnáziem ve Wurzenu) Tentokrát bylo naší hostitelskou povinností vyzvednout naše německé přátele na autobusovém nádraží na Florenci a bezpečně je dopravit do Radotína. Následovala prohlídka školy a jejího okolí. Podle rozvrhu jednotlivých studentů pak proběhla výuka s účastí německých partnerů

Celý článek »

GOP u Ignáce aneb varhanní koncert v kostele

Poprvé v historii našeho gymnázia navštívili skoro všichni stávající studenti, konkrétně šest tříd i s náležitým počtem kantorů, kostel svatého Ignáce z Loyoly na Karlově náměstí. Za účelem poznání varhan a varhanní hudby. Obsadili jsme tuto památku prakticky beze zbytku na tři a půl hodiny. Celá akce

Odstartuje v Plzni raketa?

V úterý 14. května jsme se v rámci semináře z fyziky vypravili navštívit Západočeskou univerzitu v Plzni. Nebyla to naše první exkurze do Plzně, do areálu univerzity jsme se měli možnost podívat již v prosinci, kdy jsme jeli podpořit naši spolužačku Sandru Barčanskou a její

Souboj robotů na půdě ČVUT

Dne 25. 4. 2024 se tříčlenný tým GOP jménem Kámen zúčastnil robotické soutěži na technické fakultě ČVUT, konkrétněji na Karlově náměstí. Přípravy začaly asi dva měsíce před soutěží, kdy se zveřejnila úloha, ve které se třídily barevné kostky. První model robota byl během týdne postaven,