Aktuality z Gymnázia Oty Pavla

Období karantény aneb Co nás nezabilo, to nás posílilo

Po maturitním plese jsem si plánovala, co všechno ještě s maturanty probereme a zopakujeme. To jsem ještě nevěděla, že to bude na dlouhou dobu poslední větší školní akce. Od 11. 3. se uzavřely školy, nikdo nevěděl na jak dlouhou dobu. Hned jsme začali komunikovat se studenty pomocí mailů, využívali jsme Google disk, Sharepoint apod.  V krátké době jsme se vrhli na využívání platformy Office 365, především pak prostředí Teams. V procesu seznamování se s novými způsoby výuky se několikrát vyměnily role učitelů a žáků, profesoři se snažili dohnat znalosti a dovednosti v oblasti internetové komunikace a studenti byli často trpěliví i nápomocní. Byli jsme vděčni, že mohly proběhnout maturitní zkoušky a že jsme se se studenty konečně setkali naživo. Stejně tak pozitivní bylo předávání vysvědčení a my jsme si uvědomili, že živý, nezprostředkovaný kontakt je nenahraditelný. Se studenty jsme si povídali, jak prožívali výjimečnou dobu, co pro ně bylo přínosem, co naopak. Z tohoto setkání vzešla i reflexe karanténního období. A co jsme zjistili? Že jsme se toho v tomto komplikovaném čase hodně naučili, a to nejen ve školní oblasti. Mnozí šili roušky, pomáhali v domácnosti, svým sourozencům s učením, podporovali prarodiče. Bylo potřeba vytvořit si určitý režim, do kterého by se vešla škola, domácnost, volný čas. Pro všechny to byl trénink vůle, studenti se učili samostatnosti a zodpovědnosti za to, co pouze v domácím prostředí vytvoří. Někteří to zvládli perfektně, jinde jsou ještě jisté rezervy, každopádně pokud si to uvědomíme, dá se s tím pracovat a v dalších letech to můžeme měnit.

Ve všech třídách se studenti zamýšleli nad třemi otázkami.

Výběr z odpovědí, pro přehlednost v bodech:

1. V čem jsem se posunul(a):

  • soustředění se na určitou práci, organizace času a úkolů, vyhledávání informací
  • zodpovědnost, samostatnost, samostudium
  • větší psychická odolnost, sebeuvědomění, trénink vůle, změna pohledu na svět
  • používání techniky
  • ruční práce (šití roušek), vaření, pomoc mladším sourozencům s učením, sepětí s rodinou (výlety, povídání, společenské hry)

2. Co jsem se naučil(a) nového:

  • pracovat s grafickým tabletem, pracovat s Teams, nové PC programy, psaní všemi deseti
  • nastavit si denní režim
  • zvládat učivo i přes formu online vyučování, komunikovat na dálku
  • hlídat si termín odevzdávání úkolů
  • tvořit: malovat, hrát, tančit, psát
  • vycházet lépe s ostatními doma, pomáhat a trávit čas s prarodiči
  • vážit si maličkostí, osobního kontaktu, života jako takového

3. Na co se těším:

  • na klasickou výuku
  • na kontakt se spolužáky a profesory, školní zvířata, přátelskou atmosféru naší školy
  • na výlety, lyžák, přestávky a svačiny, školní jídelnu
  • na pravidelný režim

Pokud bych to měla shrnout: co nás nezabilo, to nás posílilo. Věřím, že jsme nakonec prošli karanténním obdobím poučeni, posíleni a načerpali jsme spoustu nových zkušeností. Čekají nás prázdniny, pro všechny zasloužené volno. Ovšem už teď se těšíme na živou výuku!

Pavlína Krupová

Mezi jarem a létem v Columbelle

Poslední čtvrtletí školního roku je výživné vždycky, ani letos tomu nebylo jinak. Kromě obvyklých akcí, jako jsou maturity, Jazz Černošice, předávání maturitních vysvědčení, příprava soustředění, jsem k dovršení všeho dobrého mezi tím vším oslavila neveselé životní jubileum. Ano, i u toho musela Columbella figurovat. Situace ve

Celý článek »

Předávání maturitních vysvědčení

Ve čtvrtek 29.května 2025 se v aule základní školy za účasti studentů, rodičů, profesorského sboru a vedení školy konalo slavnostní předávání maturitních vysvědčení studentům 4.A a 6.S našeho gymnázia. Celým slavnostním odpolednem nás důstojně provázela dvojice Amélie Slezáková (1.B) a Šimon Pučelík (4.S). Po úvodním proslovu

Celý článek »

Po stopách Karla IV. s Proudem

Náš výlet oficiálně začal, když se naše dvě skupinky sešly na nádraží Karlštejn, odkud jsme vyrazili směrem na hrad. Cesta netrvala dlouho, když jsme se zastavili na náměstí přesně pod Karlštejnem. Jelikož účelem naší cesty nebyla jen prohlídka, ale také zajímavé a zároveň edukační výstupy.

Celý článek »

Fantastický výkon běžců GOP na Pražském maratonu!

V neděli 4. 5. 2025 se v rámci prestižního Pražského Orlen maratonu předvedla v úžasném světle štafeta běžců z Gymnázia Oty Pavla. Deset statečných studentů se postavilo na start, aby společně zdolali maratonskou trať. Tým byl pod vedením pana profesora Dostála, který běžce po celou

Celý článek »

Výsledky přijímacího řízení 2025

Výsledkové listiny přijímacích zkoušek pro čtyřleté, šestileté i čtyřleté studium PROUD, naleznete na stránce Přijímací řízení. Rodiče uchazečů o přijetí mohou od 12. 5. 2025 v systému DIPSY nahlížet do opravených testů přijímacího řízení.

Celý článek »

GOP ZNOVU TOP!

Dne 22. 4. 2025 se na holešovském výstavišti sešel běžecký tým z GOP pod vedením pana profesora Tomáše Dostála. Čekal nás každoroční závod „Juniorský maraton“. Každý z nás běžel 6 kol o 700 metrech, tedy 4,2 kilometru. Tým byl desetičlenný, takže dohromady jsme uběhli maratonský běh. První

Celý článek »

Exkurze do Muzea Karlova mostu a plavba po Vltavě

Dne 20. března jsme se zúčastnili exkurze do Muzea Karlova mostu na Křižovnickém náměstí. Prohlídka nás provedla historií tohoto pražského mostu, od jeho stavby až po současnost. Viděli jsme modely mostu i historické pracovní nástroje, které se při stavbě mostu používaly. Slyšeli jsme i zajímavé

Celý článek »

Lyžák s CK OK aneb Kurz přežití v Alpách

V sobotu 29. 3. 2025 se třídy 4.S a 2.A potkaly v Radotíně, naskočily do autobusu a vydaly se na sedmihodinovou cestu do malebného rakouského Stuhlfeldenu – Kitzbühel Arena. Přijeli jsme ve večerních hodinách do ubytovny CK OK a hned běželi do postele, abychom byli plní energie

Celý článek »

Konečný počet uchazečů

Konečný počet uchazečů pro čtyřleté studium: 116, z toho na prvním místě 48 uchazečů; konečný počet uchazečů na šestileté studium – 377, z toho na prvním místě 190 uchazečů; PROUD – 39 uchazečů.

Celý článek »