Cílem videokonference Safra, fraktál? bylo seznámit účastníky se samotným pojmem fraktál, ukázat fraktály v přírodě a také jejich využití v technické praxi. Seminář byl veden žáky Střední průmyslové školy v České Lípě, Gymnáziem v Jihlavě a žáky Gymnázia Oty Pavla. Samotného webináře se prostřednictvím internetu účastnilo i mnoho dalších základních a středních škol České republiky, některé z nich se dokonce aktivně zapojily se svými učiteli. Zajímavou formou byl představen samotný fraktál, žáky vyrobená Kochova vločka, vysvětlení a užití Lindenmayerova systému v přírodě a užití fraktálů v technice.
Pro prezentující žáky byl takto netradičně vedený webinář výzvou, neboť sami vybírali obsah, který museli vysvětlit, ukázat na příkladu a zpracovat prezentaci. Videokonference se po všech stránkách vydařila a mně nezbývá nic jiného, než poděkovat hlavní organizátorce projektu Mgr. Haně Ulíkové ze Střední průmyslové školy v České Lípě, která téma vymyslela a celý projekt koordinovala.
A jak viděli naši prezentující takto netradičně vedenou hodinu matematiky? Přečtěte si v příspěvku Terezy Hovorkové ze třídy 3.A Gymnázia Oty Pavla:
Dne 28. února 2019 se naše škola zúčastnila webináře Safra, fraktál? Měla jsem možnost se na tomto zajímavém projektu podílet jako jeden z přednášejících. Díky webináři jsem pronikla hlouběji do tajů fraktálů, konkrétně jsem se zajímala o Lindenmayerovy systémy, které jsem před tím neznala. Tvoření fraktálů mě zaujalo a bavilo. Netušila jsem, že může být v přírodě tolik zajímavých úkazů. Projekt mě obohatil nejen vědomostně, ale také jsem musela zvládnout trému, která byla obrovská. Myslím si, že naše přednesy byly velmi povedené. Nyní jsme o plno informací chytřejší a nemusíme se bát otázky: „Co je to fraktál?“
Jana Hrkalová, Gymnázium Oty Pavla