Aktuality z Gymnázia Oty Pavla

Lyžařský zájezd Alpy

V úterý dne 8. 12. 2015 jsme se v patnáct hodin sešli před školou, abychom mohli zahájit lyžařský zájezd do Rakouska – do oblasti kolem měst Saalbachu a Hinterglemmu. Jakmile jsme spatřili vrcholky vysokých hor tyčících se nad údolím Pinzgau, od jejichž částečných sněhových pokrývek se odrážel měsíční svit jako perleťový lesk, bylo nám jasné, že se již blížíme ke svému cíli, kterým bylo městečko jménem Maishofen.

Po příjezdu jsme se ubytovali, vybalili kufry a už na nás čekala pozdní večeře v podobě výborných párků. Co víc si mohl člověk přát! Po večeři a vyslechnutí pokynů na další den jsme se uložili ke spánku. Ráno nás pozitivně naladila výborná snídaně ve formě švédského stolu, po níž jsme se oblékli, vzali všechny lyžařské propriety a vydali se konečně na svah. Úsměvným zjištěním bylo, že vlastně projíždíme okolo sjezdovek, kde je buď tráva působící svěžím jarním nádechem, nebo jen úzké pruhy sněhu. Naštěstí v místě našeho lyžování to bylo značně lepší. Přibližně do dvanácti hodin jsme lyžovali. Následoval oběd. Poté jsme dále pokračovali v lyžování. Musím konstatovat, že ranní lyžování bylo o dost kvalitnější. Ať už proto, že byly čerstvě upravené sjezdovky nebo proto, že odpoledne začalo býti mírně nevlídno. V nižších polohách dokonce pršelo a ve vyšších sněžilo. Nicméně možno říci, že jsme si první den přesto užili. Večer na nás čekala opět výtečná večeře od pánů kuchařů Ondry a Ládi. Po ní jsme měli volno. Někteří si povídali a sdíleli své dojmy z prvního dne, jiní hráli stolní hry. Čas rychle utíkal a už tu byla večerka. Šli jsme spát a těšili se na další den.

Počátek třetího dne začínal stejně jako počátek dne předchozího. Po vydatné snídani jsme opět naložili lyžařskou obuv a vydali se autobusem ke spodní stanici lanovky. Dnes jsme lyžovali o něco dále než předchozí den. Lyžování bylo naprosto fenomenální. Nádherné počasí. Skvěle upravené sjezdovky, jejichž sníh se blyštil, nasvícen slunečními paprsky. Mnoho panoramatických scenérií. No prostě nádhera! Okolo poledního jsme se opět vydali na oběd. Většina skupin obědvala v dřevěné chatě Sonnalm, kde mimo jiné obsluhoval i jeden moc milý slovenský číšník. Po obědě jsme šli opět lyžovat. Užívali jsme si úplně každý oblouk, jehož vyrýsování se postaralo o neopakovatelný zážitek. V obdobném duchu probíhal i další den. Nádherné počasí nám opět přálo. Báječný požitek z lyžování se dostavil stejně tak jako předchozí den. Tak moc jsme si to užívali, až jsme vlastně zapomněli na to, že následující den se již vracíme domů. Po snídani jsme si museli všechny věci zabalit a naložit do autobusu. Náš poslední lyžařský den začal. Myslím, že byl hezkou tečkou za celým zájezdem. Před čtvrtou hodinou jsme se sešli u autobusu, převlékli jsme se a vydali se směrem k domovu. Cestu nazpět nám zpříjemnilo sledování filmů.

Velký dík patří našim profesorům a instruktorům, kteří s námi celý zájezd absolvovali a byli nám nablízku. V neposlední řadě také panu doktorovi Kadaňkovi, který pečoval o naše zdraví. A hlavně našim pánům řidičům a zároveň kuchařům Ondrovi a Láďovi, kteří se o nás tak pěkně starali. Závěrem bych rád podotkl, že se letošní lyžařský zájezd do Rakouska náramně vydařil. Počasí s námi táhlo za jeden provaz. A dokonce jsme to vše absolvovali bez vážnějšího zranění a vrátili se spokojení a celí.

Martin Šefčík, 5.S

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Výuka v říjnu 2020

Rozhodnutím ministra školství, mládeže a tělovýchovy ze dne 8. 10. 2020 se výuka v říjnu upravuje takto: Pro třídy 1.A, 2.A, 3.A, 4.A a 3.S, 4.S, 5.S, 6.S je zakázána osobní přítomnost ve škole a pokračují v distanční výuce až do 23. 10. 2020. Na

Adaptační kurz 1.S a 1.A

Začátkem září jsme my třídní 1.A a 1.S vyrazili se svými novými svěřenci na třídenní adaptační kurz do Šlovic, příjemného rekreačního areálu poblíž Berounky, obklopeného nádhernou přírodou. Cílem bylo, abychom se co nejlépe poznali, což se podařilo, myslím, na výbornou. Vedoucí z pořádající agentury připravili studentům

Přechod na distanční výuku

Dle rozhodnutí Hygienické stanice hl. m. Prahy ze dne 1. 10. 2020 přecházejí všechny třídy vyššího stupně GOP 3.S, 4.S, 5.S, 6.S, 1.A, 2.A, 3.A, 4.A na distanční výuku účinností od 5. října 2020. Organizace distanční výuky (ke stažení). Třídy nižšího stupně GOP 1. S

“Nešťastná 13”

23. září 2020 se na hřišti Prag City Golf  Zbraslav uskutečnil 14. ročník MMČR středoškolských družstev v golfu. Kdo věří na nešťastnou 13, by jasně viděl příčinu bramborové medaile našeho družstva. Ano, byla to právě jamka č.13, která prověřila golfové umění našich hráčů a velkou měrou

Drahomíra Irglová oceněna stříbrnou medailí Senátu PČR

U příležitosti Dne české státnosti, v pátek 25. 9. 2020, ocenil předseda Senátu Parlamentu České republiky RNDr. Miloš Vystrčil stříbrnou medailí 27 českých osobností. PhDr. Drahomíra Irglová, bývalá ředitelka radotínského gymnázia, získalamedaili za celoživotní pedagogickou činnost a odvahu při podpoře studentů. V Hlavním sále Valdštejnského paláce předseda

Nařízení Ministerstva zdravotnictví – mimořádné opatření

Dle nařízení Ministerstva zdravotnictví ze dne 9. 9. 2020 platí od čtvrtka 10.9. 2020 zákaz pohybu a pobytu všech osob bez ochrany dýchacích cest – respirátor, rouška ve společných vnitřních prostorech budov škol. Zároveň žádám všechny studenty o důsledné užívání desinfekce po příchodu do budovy školy,

Zákaz pohybu a pobytu všech osob bez ochrany dýchacích cest

Dle nařízení č. 8/2020 Hygienická stanice hlavního města Prahy platí od 14. 9. 2020  zákaz pohybu a pobytu všech osob bez ochrany dýchacích cest – respirátor, rouška ve společných vnitřních prostorech budov škol. Vzhledem k nárůstu epidemie Covid19 v posledních dnech, doporučuji užívání respirátorů, roušek ve společných prostorech

Větrem hnáni za poznáním

Jeden den přípravného týdne strávil i letos učitelský sbor mimo školu. Konec srpna je pro pedagogy podivným obdobím. Škola zeje prázdnotou a učitelé jsou myšlenkami zčásti v týdnech předchozích a zčásti v těch následujících. Proto se zdá být ideálním řešením společný výlet, na němž se líčí zážitky

Informace pro zákonné zástupce k provozu Gymnázia Oty Pavla od 1. 9. 2020

Vážení rodiče, z dokumentu MŠMT Provoz škol a školských zařízení ve školním roce 2020/21 ze dne 17. 8. 2020 a následných aktualizací plynou následující skutečnosti, které je třeba dodržet a zajistit: Od studentů se nevyžaduje prohlášení o bezinfekčnosti před prvním příchodem do školy Nejsou stanovena žádná závazná plošná omezení počtu